004 TESTY PO MONTENEGRU A ZÁVĚR
Tak doma rozborka motoru. Celý rozpůlit, protože u klikovky to vypadá jak ve výfuku. Vyčistím sesadím a dávám nový píst kroužky a jehlové ložisko. Testovací jízda ca 80 km vše v pohodě. Balím a ráno za svítání pojedu na Lipno. Mezi Orlíkem a Pískem nejede. Peru se s motorem zapalování , karburátor atd. Když konečně vrčí, tak se vracím non stop po hlavní domu. Mám strach, že už znovu nenastartuji. Doma opět válec dolu. Jak vypadá po cca 250km je vidět na foto. Problém je jasný olej. Použil jsem Shell Advance Racing M30 . Jedná se dost kvalitní odrůdu. Na loňský jsem ujel před cestou 970 km bez problémů. Na cestu jsem natankoval z loňské zásoby a první tankování po cestě také. Na nový, který jsem koupil přes eshop v severních Čechách jsem tankoval až na Moravě. Jen pro pořádek v echopu byl o 20,- Kč víc než u Shellu, kde nebyl skladem a jak jsem se dozvěděl už se údajně nevyrábí.
Možnosti jsou dvě:
V originálním obalu nebyl olej co tam má být.
Nebo
Olej Shell Advance Racing M30 je určený pro špičkové dvoutaktní motory, ale vodou chlazené, tedy s teplotou cca 90C a já jel někde až k 150C a tam už nespaluje.
O odborný názor požádám výrobce.
Pro další cesty jsem kontaktoval technický servis firmu PARAMO. Po konzultaci byl doporučen MOGUL TSF, s tím ať se ozvu jak jede. Rozhovor byl velice příjemný i přestože se jedná o kozí dech tak si myslím, že ze strany výrobce byl dost velký zájem pomoci vyřešit problém.
Po krátké tetovací jízdě jsem vyrazil za kámošem na Šumavu na "cestu do neznáma" a pak udělal takovou delší testovací jízdu kolem chalupy " 004 CESTA DO NEZNAMA...........
Náhledy fotografií ze složky 014 PO MONTENEGRU